شروع برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هر کدنویسی به فرزندتان مانن شروع برنامه نویسی برای کودکان  د دادن یک ابرقدرت است.

 

توانایی کدنویسی به آنها درک بهتری از دنیای اطرافشان می دهد و به آنها اجازه می دهد تا مبتکر شوند. یادگیری کدنویسی یک راه عالی برای بچه ها برای ابراز خلاقیت و ایجاد شروع برنامه نویسی برای کودکان مهارت های ملموس در همان زمان است.

 

با این حال، اگر خودتان برنامه نویس نیستید، ممکن است آموزش کدنویسی به فرزندتان دشوار باشد. شما اهمیت برنامه نویسی برای بچه ها و اینکه چگونه می تواند تأثیر مثبتی بر آینده آنها داشته باشد را درک می کنید. اما، آموزش کدنویسی به فرزندتان را از کجا شروع کنید؟

 

حتی بدون هیچ مهارت برنامه نویسی، می توانید اقداماتی  شروع برنامه نویسی برای کودکانرا برای آشنایی فرزندتان با برنامه نویسی انجام دهید.

 

اگر می‌خواهید به فرزندتان کدنویسی را آموزش دهید، بیایید در مورد استراتژی‌های مؤثر برای آموزش کدنویسی به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب صحبت کنیم. راه‌های شروع برنامه نویسی برای کودکان  زیادی برای آموزش کدنویسی به بچه‌ها وجود دارد و من شما را تشویق می‌کنم که بهترین راه را برای کودکتان بیابید.

 

فهرست مطالب

 

چرا به بچه ها کدنویسی یاد بدهیم؟

نحوه آموزش کدنویسی به کودکان

بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده کنید

آموزش مقدمه ای بر کدنویسی

یک زبان برنامه نویسی برای کودکان انتخاب کنید

موضوعات و نظریه های کدگذاری پایه را مطالعه کنید

راه های دیگر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

تمرین، تمرین، و تمرین برنامه نویسی

از همین امروز کدنویسی را شروع کنید!

چرا به بچه ها کدنویسی یاد بدهیم؟

کدنویسی به یک مهارت ضروری برای نسل های شروع برنامه نویسی برای کودکان  آینده تبدیل شده است. یادگیری کدنویسی نه تنها کودکانی با اعتماد به نفس بیشتر و موفق‌تر ایجاد می‌کند، بلکه به آنها فرصت‌های نامحدودی برای ایجاد و نوآوری می‌دهد.

 

همچنین آموزش کدنویسی به کودکان مزایای زیادی دارد که بر رشد شناختی، سازگاری و پیشرفت حرفه ای آنها تأثیر می گذارد.

 

مهم نیست فرزند شما در چه سنی است، مهارت هایی وجود دارد که می تواند با کدنویسی تمرین کند که به زندگی روزمره تبدیل می شود.

 

برخی از مهمترین دلایل و مزایای آموزش کدنویسی شروع برنامه نویسی برای کودکان  به کودکان عبارتند از:

 

یادگیری مهارت های حل مسئله

بچه ها باید یک چارچوب حل مسئله برای مقابله با موقعیت های زندگی واقعی ایجاد کنند. در کدنویسی، آنها بسیاری از مسائل کوچک را حل می کنند که یک مشکل بزرگتر را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، برای اضافه کردن یک دکمه، آنها باید مراحل ایجاد دکمه را مشخص کنند، آن را در صفحه قرار دهند شروع برنامه نویسی برای کودکان  و سپس یک استایل به آن اضافه کنند. با تکمیل آن اقدامات، آنها یک دکمه قابل کلیک خواهند داشت.

 

توسعه مهارت های استدلال منطقی

ما می خواهیم بچه ها خودشان فکر کنند، بنابراین آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  آنها باید مهارت های استدلال منطقی داشته باشند. آنها نه تنها می توانند یک مشکل را حل کنند، بلکه می توانند توضیح دهند که چگونه و چرا آن را از این طریق حل کردند. هر پروژه کدنویسی راه های زیادی برای حل یک مشکل دارد. آنها برای تعیین بهترین راه حل نیاز به استدلال منطقی دارند.

 

ایجاد اعتماد به نفس

در حین یادگیری کدنویسی، بچه‌ها با نقاط عطف کوچکی شروع برنامه نویسی برای کودکان  روبرو می‌شوند که به دستاوردهای بزرگ اضافه می‌شود. این امر اعتماد به نفس آنها را از طریق بازخورد مثبت مداوم افزایش می دهد. آنها راه هایی برای غلبه بر موانع و رسیدن به اهداف خود پیدا می کنند. در نتیجه، آنها به خود ایمان دارند و احساس اطمینان می کنند که می توانند موفق باشند.

 

خلاقیت خود را بیان می کنند

بچه‌هایی که کدنویسی را یاد می‌گیرند در طول کل فرآیند خلاق هستند. همه چیز از طراحی گرفته تا ویژگی ها و کد نوشته شده از تفکر خلاق استفاده می کند. به این ترتیب، کدنویسی برای شروع برنامه نویسی برای کودکان  بچه هایی که می خواهند در مورد ریاضیات و علوم و همچنین طراحی و هنر بیاموزند، لذت بخش است.

 

فرصت های شغلی با درآمد بالا

تخمین زده می شود که رشته های علوم کامپیوتر می توانند 40 درصد بیشتر از میانگین کالج درآمد داشته باشند. در ایالات متحده، ما پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 1 میلیون کارگر فاقد مهارت‌های کدنویسی و STEM باشند. این فرصتی است برای بچه ها تا این موقعیت ها را پر کنند. آنها نه تنها می توانند شغلی با درآمد بالا  شروع برنامه نویسی برای کودکان پیدا کنند، بلکه می توانند در صنعتی که به آن اهمیت می دهند، تغییر ایجاد کنند.

 

5 دلیل که بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند

اگر متقاعد نشده اید، ۲۶ دلیل را ببینید که چرا یادگیری کدنویسی برای فرزندتان مفید است.

 

نحوه آموزش کدنویسی به کودکان

بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده کنید

آموزش مقدمه ای بر کدنویسی

یک زبان برنامه نویسی برای کودکان انتخاب کنید

موضوعات و نظریه های کدگذاری پایه را مطالعه کنید

راه های دیگر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

تمرین، تمرین، و تمرین برنامه نویسی

بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده کنید

برای اینکه بچه ها بخواهند یاد بگیرند، مهم است که آنها در شروع برنامه نویسی برای کودکان  مورد کدنویسی علاقه مند و هیجان زده باشند. چند راه آسان برای انجام آن عبارتند از:

 

کدنویسی را به موضوعات مورد علاقه آنها گره بزنید

به آنها نشان دهید که چگونه از کد در دنیای آنها استفاده می شود

کدنویسی را با استفاده از بازی ها و فعالیت ها سرگرم کننده کنید

 

ما بچه ها را با استفاده از موضوعات مورد علاقه خود در کلاس های کدنویسی تشویق می کنیم. چه هنر، علم یا بازی، تقریبا همیشه ارتباطی با کد وجود دارد.

 

اگر فرزند شما به هنر علاقه مند است، جنبه های طراحی  شروع برنامه نویسی برای کودکان  کد و کدنویسی خلاق را به او نشان دهید، روشی که از برنامه نویسی کامپیوتری برای بیان هنری استفاده می کند. اگر فرزندتان عاشق بازی کردن بازی‌هایی مانند Minecraft است، به او در مورد توسعه بازی و اینکه چگونه کد پایه بازی‌های مورد علاقه‌اش است، آموزش دهید. آنها حتی می توانند کدنویسی در Minecraft را یاد بگیرند و دنیای خود را گسترش دهند.

 

در زندگی روزمره، بچه ها با کدهای موجود در وب سایت ها، بازی ها و برنامه ها تعامل دارند. فرض کنید فرزندتان از طرفداران پر و پا قرص YouTube است. آنها ممکن است علاقه مند باشند که بدانند بخش عمده ای از کدهای پایه به زبان پایتون نوشته شده است. آنها همچنین از زبان های دیگری مانند جاوا اسکریپت، شروع برنامه نویسی برای کودکان  C و جاوا استفاده می کنند.

 

اگر فرزند شما می خواهد تعدادی بسازدزبان برنامه نویسی Scratch که در MIT توسعه یافته است، راهی سرگرم کننده و غنی برای یادگیری کدنویسی است!

 

امروز می خواهیم بهترین راه های یادگیری کدنویسی اسکرچ را به اشتراک بگذاریم. بیا بریم!

 

چرا برنامه نویسی اسکرچ یاد بگیریم؟

یادگیری اسکرچ بسیار سرگرم کننده است! اما این همه ماجرا شروع برنامه نویسی برای کودکان  نیست. بازی اسکرچ  به عنوان یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، یادگیری مفاهیم کدنویسی با بلاک های کد کشیدن و رها کردن را ساده می کند. هیچ نحو پیچیده ای مبتنی بر متن وجود ندارد، بنابراین یک کودک 8+ می تواند سفر برنامه نویسی خود را به راحتی آغاز کند.

 

برنامه نویسان کودک در کنار تمرین ماهیچه های خلاقیت خود می توانند مهارت های حل مسئله خود را منعطف کنند. خراش به عنوان یک ترکیب عالی از منطق و تخیل عمل می کند. آیا می خواهید بازی ویدیویی خود را مانند Minecraft بسازید؟ با Scratch هم سرگرم کننده و هم آموزشی است!

 

همراه با کسب مهارت های جدید در اصول برنامه نویسی، به Scratchers این فرصت داده می شود تا با یک جامعه آنلاین بزرگ ارتباط برقرار کنند. این به آنها اجازه می دهد تا پروژه های دیگر را کشف کنند، الهام بگیرند و خلاقیت های خود را به اشتراک بگذارند.

 

یادگیری برنامه نویسی یک عنصر اساسی بازی اسکرچ  شروع برنامه نویسی برای کودکان  برای مشاغل آینده است. Scratch این کار را آسان می کند، و به برنامه نویسان جوان سرآغازی را ارائه می دهد که برای برنامه درسی STEM و آرزوهای آینده آنها نیاز دارند!

 

آنچه برای شروع نیاز دارید

Scratch به عنوان یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز (ایجاد شده توسط MIT Media Lab) برای هر کسی که دارای دستگاه سازگار، اتصال وب و حساب Scratch باشد قابل دسترسی است.

 

هنگامی که حساب و دستگاه خود را آماده کردید، می توانید بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی خود را بسازید. بلوک‌های خراش جایگزین نیاز به کدنویسی پیچیده مبتنی بر متن می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که ایده‌های خود را آزادانه‌تر زنده کنید!

 

با Scratch 3.0 جدید هستید؟ نگران نباش! با آموزش های Scratch زیر راحت باشید:

 

اولین پروژه اسکرچ من (مقدمه ای بر اسکرچ)

 

چگونه یک بازی اسکرچ بسازیم (آموزش گام به گام)

 

چگونه یک پلتفرمر در اسکرچ بسازیم (سطح مبتدی)

 

آیا می خواهید اصطلاحات اسکرچ، تاریخچه و موارد دیگر را یاد بگیرید؟ از ویکی اسکرچ دیدن کنید.

 

بهترین راه برای یادگیری اسکرچ

Scratch با بلوک های کدگذاری رنگارنگ و رابط کاربری آسان، یک پله عالی است.

 

ما می‌توانیم بهترین رویکردها برای یادگیری Scratch را به 4 دسته تقسیم کنیم:  بازی اسکرچ ایجاد، کاوش، ایده‌ها و راهنمایی. بیایید به هر یک نگاهی بیندازیم!

 

ايجاد كردن

juni-learning-scratch-coding-interface- مثال

 

هنگامی که یک حساب کاربری Scratch ایجاد کردید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح داده شده)، می توانید بلافاصله شروع کنید! رابط بصری و مبتنی بر بصری Scratch ایجاد بازی اسکرچ  ی ک پروژه را ساده می کند.

 

برای شروع، به Create a Scratch Project بروید. همراه با رابط کاربری، یک معرفی سریع ویدیویی به شما ارائه می شود!

 

با استفاده از بلوک‌های اسکرچ، اسپرایت‌ها، پس‌زمینه‌ها و موارد دیگر، می‌توانید رویکردهای مختلفی را آزمایش کنید. داستان بساز طراحی صحنه متحرک یک بازی پلتفرمر بسازید. هر کاری که می خواهید انجام دهید، آزادی انجام آن را در Scratch دارید!

 

کاوش کنید

explore-scratch-projects-screenshot

 

اگر هنوز برای پریدن درست آماده نیستید، کاملاً خوب است! شما آموزش برنامه نویسی کودکان  به سادگی همیشه پروژه های Scratch را بررسی می کنید. این نگاه بهتری به نحوه عملکرد پروژه های Scratch می دهد و همچنین از امتحان کردن خلاقیت های مختلف لذت ببرید!

 

دو دسته برای بررسی وجود دارد: پروژه ها و استودیوها. همچنین  بازی اسکرچ چندین دسته برای فیلتر کردن جستجوی خود پیدا خواهید کرد. اینها عبارتند از انیمیشن، هنر، بازی، موسیقی، داستان و آموزش.

 

ایده ها

اسکرچ-شروع-آموزش-اسکرین شات

 

از پروژه های آغازین گرفته تا راهنماهای فعالیت، منابع بسیار خوبی را در صفحه Scratch Idea خواهید یافت.

 

اگرچه اسکرچ یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است، اما در ابتدا ممکن است کمی احساس ترس کند. ناراحت نباش! به آموزش های مختلف نگاهی بیندازید و ببینید آیا چیزی نظر شما را جلب می کند یا خیر.

 

به عنوان مثال، پروژه‌های آغازین به شما امکان می‌دهند مستقیماً در آن شیرجه بزنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید تا متعلق به خودتان باشند. هنگامی که با sprites و بلوک های کدنویسی احساس راحتی بیشتری کردید، می توانید سعی کنید یک پروژه Scratch را از ابتدا بسازید!

 

راهنمایی

دختر کوچولو-آموزش-خراش-با-جونی-آموزش

 

کاوش به تنهایی می تواند چیزهای زیادی به شما بیاموزد. با این حال،  بازی اسکرچ فقط تا این حد می تواند پیش برود. به‌علاوه، اگر هنوز دقیقاً نمی‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، ایجاد عادت‌های بد می‌تواند آسان باشد.

 

به همین دلیل است که یافتن آموزش شخصی که بتواند سطح و سبک یادگیری خاص شما را برآورده کند، مفید است. اگر به دنبال راهنمایی برنامه نویسی 1:1 مناسب هستید، ما مربیان دوستانه و آگاه را ارائه می دهیم که آماده هستند تا متناسب با نیازهای شما را به شما ارائه دهند!

 

آموزش خراش سریع

اکنون که بهترین راه‌ها برای آشنایی با Scratch را فهمیدیم، بیایید به نحوه شروع کدنویسی با چند مرحله ساده بپردازیم!

 

مرحله 1: ایجاد حساب کاربری

ایجاد-یک-حساب-خراش

 

ابتدا باید به وب سایت Scratch بروید  Start programming for kids و برای یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: